Методика формування елементарних математичних уявлень
ЕЛЕКТРОНІ ПІДРУЧНИКИ:
1. Щербакова К.Й. Методика формування елементарних математичних уявлень
МАТЕМАТИЧНА СКРИНЬКА:
Формування елементарних математичних уявлень
Перший рік навчання
Другий рік навчання
ТРЕТІЙ РІК НАВЧАННЯ
ЧЕТВЕРТИЙ РІК НАВЧАННЯ
Роль гри у навчанні дітей дошкільного віку елементам математики
Форми організації навчання дітей елементам математики
Множини. Операції над множинами
Поняття числа, лічби, системи числення
Методика ознайомлення дошкільників із задачею. Види задач
Індивідуалізація навчання дошкільників математики
Методика формування уявлення дітей про величину предметів
ЧАС ТА ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ЧАС У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Використання елементів народної математики в навчанні дошкільників
ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙМАННЯ ДІТЬМИ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР ТА ФОРМИ ПРЕДМЕТІВ (НА ОСНОВІ СЕНСОРНОГО СПРИЙНЯТТЯ)
Використання дидактичного матеріалу у процесі навчання дошкільників математики
Заняття – основна форма навчання дітей дошкільного віку математики
Індивідуалізація навчання дошкільників математики. Характеристика різних форм організації дітей з формування елементарних математичних уявлень
Дидактичні ігри з розвитку математичних уявлень у дітей другої молодшої групи
ВЕСЕЛІ МАТЕМАТИЧНІ ЗАДАЧІ У ВІРШАХ ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
ЕЛЕКТРОНІ ПІДРУЧНИКИ:
ПОРАДИ БАТЬКАМ:
МАТЕМАТИЧНА СКРИНЬКА:
Дидактичні ігри
Просторові уявлення дітей постійно розширюються і закріплюються у процесі різних видів діяльності. Завданням дорослих є навчити дітей орієнтуватися у спеціально створених просторових ситуаціях.
За допомогою дидактичних ігор і вправ діти опановують уміння визначати за допомогою слова положення того або іншого предмета. Наприклад, дорослий розставляє на столі іграшки і просить визначити, хто стоїть поряд із зайчиком; ліворуч від кішки, між якими тваринами знаходиться ведмедик.
Ефективними є вправи, в яких діти визначають своє положення серед навколишніх предметів, учаться пересуватися в заданому напрямі.
ХТО ПРАВИЛЬНО ПІДЕ, ТОЙ ІГРАШКУ ЗНАЙДЕ
Дитина за вказівкою дорослого йде у заданому напрямі, щоб знайти іграшку (зроби два кроки вперед, обернися праворуч, зроби три кроки вперед тощо).
ЗНАЙДИ, КОГО ЗАГАДАЛИ!
У грі разом із малюком можуть брати участь його улюблені іграшки. Дитину поставте або посадіть у центрі, а іграшки розмістіть навколо. Дитина повинна назвати іграшку, що знаходиться у зазначеному місці (іграшка знаходиться перед тобою, позаду тебе).
ЛОГІЧНІ ІГРИ ТА ЗАВДАННЯ
Для успішного опанування програми шкільного навчання дитині необхідно не тільки багато знати, але й послідовно і логічно мислити. Логічні завдання та вправи допомагають активізувати розумову діяльність, захоплювати і розважати дітей, розвивати розум, закріплювати здобуті знання та вміння, вправлятися в застосуванні їх в інших видах діяльності, новій обстановці.
У роботі з дітьми 5 – 6 років використовуються прості логічні вправи і завдання з метою розвитку в них уміння здійснювати послідовні розумові дії: аналізувати, порівнювати, узагальнювати за ознакою, цілеспрямовано розмірковувати.
Діти активно сприймають задачі-жарти, головоломки, вправи. У тому випадку, коли цікаве завдання доступне дитині, у неї складається позитивне емоційне ставлення до нього, що стимулює розумову активність.
У дошкільному віці з метою розвитку мислення дітей використовують різні види нескладних логічних завдань і вправ.
Це завдання на знаходження пропущеної фігури, продовження ряду фігур, на пошук чисел. Наприклад, „Яка з геометричних фігур зайва і чому?”, „Лабіринти”, „Знайди два однакових предмета”, „Продовж ряд зображень”.
ЗАВДАННЯ-РОЗПОВІДІ
1.Олівці посперечалися.
Посперечалися в коробці олівці. Синій сказав:
- Я – найголовніший, мене діти люблять найбільше. Моїм кольором розфарбовують море і небо.
- Ні, я – найголовніший, – заперечив червоний олівець. – Моїм кольором розфарбовують ягоди.
- Ні, це я – найголовніший, – сказав зелений олівець. – Моїм кольором діти розфарбовують траву і листя на деревах.
„Сперечайтеся, сперечайтеся, розмірковував жовтий олівець. – Насправді я знаю, хто найголовніший, і чому діти мене люблять найбільше. Адже моїм кольором розфарбовують сонце”.
Запитання: скільки всього олівців було в коробці? (4).
2.День народження Мухи-Цокотухи.
На день народження Муха-Цокотуха покликала гостей. Накрила святковий стіл, розставила стільці.
Першими приповзли 2 гусениці та сіли на стільці. Потім прилетіли 3 метелики і теж сіли на стільчики. Незабаром прискакали коники і всілися на двох стільцях.
І коли всі сиділи за столом і пили чай, у двері постукали – прилетів жук і зайняв ще одне місце.
Запитання: Скільки було гостей? (8).
Запитання: Скільки було гостей? (8).
«Чудеса на полянці»
Немає коментарів:
Дописати коментар